PlatFormCEAC

Digitalizarea Procesului de Evaluare a Cadrelor Didactice și Optimizarea Managementului Educațional prin Implementarea unei Platforme Digitale Avansate

Proiect finațat prin UAUIM-FFCSU-2024-002

Domeniu vizat

F. Cercetare strategică și dezvoltarea cercetării pe pilonul Realitate virtuală, inteligență artificială, digitalizare și fabricație digitală, tehnologii noi.

Scopul proiectului

Proiectul vizează digitalizarea procedurilor de evaluare folosite de Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității (CEAC), sprijinindu-se pe decantarea critică a experiențelor parcurse din 2019 cu rezultate parțiale.

Prin acest proiect, CEAC urmărește optimizarea infrastructurii interne, astfel încât UAUIM să se poată prezenta la viitoarele acreditări la standardele cerute de lege/ARACIS.

Obiectivele proiectului

O1. Creșterea calității actului didactic în conformitate cu cerințele ARACIS de evaluare a cadrelor didactice de către studenți prin dezvoltarea unei platforme digitale pentru acest proces. (1 platforma dezvoltată în termen de 3 luni)

O2. Facilitarea unei corecte gestiuni și acces la informație pentru directorii de departament și decani la platformă prin organizarea unui workshop de lucru cu directorii de departament și decani pentru stabilirea necesităților platformei ce va colecta cerințe de dezvoltare pentru platforma digitală. (1 workshop în termen de 1 lună)

O3. Îmbunătățirea cerințelor platformei și conștientizarea beneficiilor acesteia printre cadrele didactice prin realizarea unui studiu pentru identificarea necesităților platformei printre cadre didactice. (1 studiu în termen de 1 luna)

O4. Asigurarea utilizării eficiente a platformei pentru echipa CEAC prin realizarea unui training intern în utilizarea platformei digitale pentru procesul de lucru. (1 training în termen de 2 luni)

O5. Facilitarea utilizării corecte a platformei de către membrii echipei CEAC, de către conducerea UAUIM și adoptarea acesteia de către cadre didactice și studenți prin dezvoltarea a patru ghiduri pentru utilizarea platformei digitale. (3 ghiduri în termen de 3 luni)

O6. Creșterea calității resursei umane prin consolidarea unei echipe de cercetare interdepartamentală cu noi abilități și cunoștințe în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii digitale in managementul educației. (5 cadre didactice în termen de 3 luni)

Echipa

Activități

A1. Analiza cerințelor și dezvoltarea specificațiilor platformei

A2. Dezvoltarea și testarea platformei digitale

A3. Training și formare pentru utilizatorii interni

A4. Dezvoltarea ghidurilor de utilizare și suport pentru utilizatori

A5. Activitatea de management, de evaluare și monitorizare a implementării proiectului.

Rezultate

R1-A1. Raport privind specificații tehnice clare și detaliate ale platformei digitale.

R2-A2. O platformă digitală funcțională și testată pentru evaluarea cadrelor didactice de către studenți, accesibilă tuturor utilizatorilor specifici.

R3-A3. O sesiune de training și formare pentru utilizatorii interni ai CEAC.

R4-A4. Patru ghiduri detaliate în utilizarea platformei digitale pentru diferite categorii de utilizatori (conducerea UAUIM, echipa CEAC, cadre didactice, studenți).

R5- A5. Un raport final de proiect care detaliază modul de implementare al proiectului, respectarea termenelor și al bugetului proiectului, detalierea bugetului și repartizarea cheltuielilor în proiect, finalizarea activităților conform planului și atingerea indicatorilor asumați.

R6-A1, A2, A3, A4 și A5. Un set de cunoștințe noi și abilități noi al echipei de proiect în ceea ce privește digitalizarea managementului educației.