Importanţa şi relevanţa conţinutului ştiinţific
Cultura, vector de regenerare urbană privind dimensiunea fizică a oraşelor
Schimbările fundamentale din domeniul economic, tehnologic, politic etc. au condus la modificări majore privind mediul de dezvoltare a oraşelor europene. Evoluţia într-un context din ce în ce mai dinamic şi complex a impus treptat în ultimele decenii o logică urbană a competiţiei.
În condiţiile globalizării şi creşterii mobilităţii indivizilor, oraşele ţintesc din ce în ce mai mult către păstrarea sau crearea unei imagini atractive, interesante, atât pentru rezidenţi, cât şi pentru turişti şi oameni de afaceri. Este şi motivul pentru care, în cadrul politicilor urbane s-au dezvoltat o serie de strategii orientate către marketing. Practica ultimelor decenii arată că oraşele europene, în special din ţările dezvoltate, se redefinesc, se adaptează noilor funcţiuni postindustriale, care sunt în mod inevitabil legate de cultură, turism şi nu în ultimul rând, de tehnologie.
Proiectul urmăreşte să pună în evidenţă complexitatea raportului dintre cultură şi dimensiunea fizică a regenerării urbane: patrimoniul construit, condiţiile de trafic, spaţiile publice, echipamentele culturale etc.