O baie pentru visare – Concurs de amenajare de interior deschis tuturor studenților UAUIM

Publicat 24 martie 2015, actualizat 23 iunie 2015

Rezultate concurs - 23 iunie 2015

CONCURS BAIE PORCELANOSA rezultate finale.doc

S-a încheiat jurizarea concursului de proiecte Porcelanosa-Delta. După o primă fază de selecție, în competiție au rămas 10 proiecte finaliste, din care au fost selectați în final cei 5 câștigători:

Ei sunt câstigatorii unei vizite la fabrica Porcelanosa din Spania.

Marele câștigător al concursului (cu realizarea proiectului în cadrul showroom-ului Deltă din București) este Daniel Constantin Grigorie, grupa 51 A

Proiect Daniel Constantin Grigorie

Proiect Cristina Golban

Proiect Iulia Mihaela Ciobanu

Proiect Andrada Sima

Proiect Bianca Abacioaiei


Anunț important – 13 mai 2015

Predarea proiectelor participante la concursul "O baie pentru visare" (format fizic și digital - CD) se face pe data de 25 mai (luni) între orele 10-14, la Biroul Relații Internaționale UAUIM, etaj 1. Predarea se va face pe baza semnăturii studentului autor în tabelul de predare a proiectelor de concurs.

Este posibilă predarea proiectelor mai devreme de data menționată, tot la Biroul Relații Internaționale UAUIM.

Vă așteptăm!


Organizator: UAUIM

Finațatori: Porcelanosa Grupo, Delta Studio

“Always go to the bathroom when you have a chance.”
– King George V
“If I want to be alone, some place I can write, I can read, I can pray, I can cry, I can do whatever I want - I go to the bathroom.”
– Alicia Keys
“Sorrow can be alleviated by good sleep, a bath and a glass of wine.”
– Toma d'Aquino

Preambul

Pe nedrept exilat uneori din viziunea arhitecturală, considerat de funcționaliști o simplă “anexă” sau “spațiu servant”, spațiul băii poate genera de multe ori revelații în economia locuinței, a arhitecturii rezidențiale în general, dar și a construcțiilor destinate funcțiunilor publice. În mod neașteptat, baia poate căpăta o sumă de funcțiuni conexe celei sanitare și, prin intimitatea pe care o oferă, poate stimula creativitatea, relaxarea ori joaca.

Cultura Orientului a dus folosirea băii către cele mai rafinate concepții, pe care astăzi le moștenesc cultura de relaxare SPA sau designul de vârf. Orientul apropiat a fost la rândul lui influențat de Antichitatea greacă și, mai ales, romană, în care termele deveniseră spații complexe de socializare, afaceri, relaxare, sănătate și, în același timp monumente-simbol ale permanenței. Pe filieră bizantină, această cultură a băii a pătruns în lumea arabă și, apoi, turcească, fiind îmbogățită cu alte viziuni și elemente culturale. În spațiul culturii românești, merită să amintim baia gândită de Regina Maria pentru castelul Balcic, care preia cu sensibilitate romantică această profundă și veche cultură a Orientului.

Tema de proiect

Se dă un pătrat de 4x4 m (16 mp) cu o configurație spațială la libera alegere a concurenților. Singura condiție spațială este ca spațiul amenajat să beneficieze de lumină naturală, dimensiunea și amplasarea ferestrei/ferestrelor fiind la liberă alegere. Se cere amenajarea acestuia ca O BAIE PENTRU VISARE. Concurenții vor decide în legătură cu numărul obiectelor sanitare folosite și cu tipul de baie amenajat (matrimonială în locuință de lux, în locuință de vacanță, în celulă de cazare în hotel, baie adaptată persoanelor cu handicap locomotor, baie pentru copii etc.). Baia propusă va trebui să aibă un concept propriu și să fie funcțională și dotată cu accesoriile necesare.

O condiție de bază este folosirea în exclusivitate a produselor celor 2 sponsori ai concursului – Porcelanosa Grup și Delta Grup, atât în privința finisajelor suprafețelor orizontale și verticale, cât și a obiectelor sanitare și accesoriilor. Celelalte obiecte necesare amenajării (corpuri de iluminat, uși, ferestre, protecția acestora etc.) vor fi propuse de candidați, în armonie cu viziunea generală.

Cataloagele de produse vor fi obținute de la secretariatul concursului (imuau_relations@yahoo.com) pe baza unui email de înscriere la concurs.

Format, semnătură și piese cerute

Proiectul se va preda pe format A2 paginat orizontal și în format digital (CD). În partea din dreapta sus a fiecărei planșe se va inscripționa in cod de 6 caractere (cifre și litere) imprímate cu Times New Roman de 30. Acesta va fi codul de identificare al proiectului. La predarea proiectului se va trimite un email către adresa secretariatului concursului (imuau_relations@yahoo.com) conținând identitatea candidaților (nume, grupa, facultatea) și codul de identificare al proiectului predat.

Se vor preda următoarele piese:

Se pot prezenta piese suplimentare – axonometrii, schițe și fotografii de concept etc.

Secretariatul concursului

Buna desfășurare a concursului va fi asigurată de Biroul Relații Academice Internaționale (imuau_relations@yahoo.com). Întrebările și înscrierile se fac exclusiv prin intermediul emailului.

Calendar

Lansare concurs: vineri 27 martie 2015, ora 10,30

Termen limită pentru solicitarea prin email a cataloagelor de produse: 27 aprilie 2015

Termen limită predare proiecte la Biroul Relații Academice Internaționale UAUIM: 25 mai 2015, ora 14,00

Anunțarea rezultatelor: 22 iunie 2015

Juriu

Premii

Marele Premiu Porcelanosa – Delta: Execuția băii câștigătoare în cadrul spațiilor destinate showroom-urilor celor două companii, promovarea acesteia și a autorului/autorilor de către Porcelanosa Grupo și Delta Studio

5 Mențiuni de Onoare (incluzând câștigătorul) – vizită a fabricilor Porcelanosa, Spania, și a regiunii Castellón, cu acoperirea tuturor cheltuielilor de deplasare