Conferința INNOMINCU: Zilele sustenabilității și ale cercetării în UAUIM

online, platforma Zoom, 4-8 octombrie 2021, interval 16:00 - 20:00

Publicat 27 septembrie 2021, actualizat 29 octombrie 2021
29 octombrie 2021

Conferința INNOMINCU: Zilele sustenabilității și ale cercetării în UAUIM, care s-a desfășurat online, pe platforma Zoom, în perioada 4-8 octombrie 2021, interval 16:00 - 20:00, a fost organizată în cadrul proiectului INNOMINCU, finanțat CNFIS-FDI-2021-0508. Acest eveniment a avut drept scop stimularea performanțelor în activitățile de cercetare, dezvoltare și inovare, precum și îmbunătățirea abilităților de cercetare ale principalilor actori ai mediului universitar: cadre didactice, cercetători, doctoranzi și studenți. De asemenea, am stabilit relații de colaborare cu instituții publice și private, în vederea creșterii vizibilității și a prestigiului instituțional la nivel național și internațional.

La eveniment au conferențiat membri ai comunității academice UAUIM, invitați de la universități din Olanda, Portugalia, Spania și Austria și parteneri ai universității noastre.

Lucrările conferinței pot fi accesate pe platforma UAUIM-ALLBIM:
https://uauim.allbim.net/product/8751679d-fe83-4c68-b508-c6fd0757ffbd/conferinta-innomincu-zilele-sustenabilitatii-si-ale-cercetarii-in-uauim-2021

Testimoniale participanți

Ce ați apreciat cel mai mult la acest eveniment?

„Temele abordate.”

„Toate subiectele au fost abordate intr un mod foarte frumos, foarte complex”

„TOTUL :). Extrem de interesant si de captivant. Sper sa mai fie organizate astfel de conferinte.”

„pertinenta si actualitatea conceptelor si notiunilor.”

„Complexitatea abordarilor.”

„Calitatea informatiei.”

„Informatiile, exemplele, networking-ul.”

„La acest eveniment am apreciat multitudinea si varietatea background-ului invitatilor, iar prezentarile au fost complete, interesante si imersive abordând subiecte de actualitate care ar trebui aduse mai mult in discutia profesiei.”

„Organizarea si volumul de informatii interesant.”

„Am apreciat în mod deosebit prezența invitaților și subiectele abordate. Vă mulțumesc pe această cale pentru oportunitatea oferită de a participa la acest eveniment!”

„Faptul ca a avut loc. Ii felicit pe toti cei care au facut posibil acest eveniment!”

„Este greu de ales doar un singur lucru pe care l-am apreciat...am apreciat tot , de la buna organizare,pana la efortul si dedicarea invitaților. De asemenea apreciez toate informațiile interesante pe care le-am aflat si care vor avea o mare importanță in dezvoltarea mea ca viitor designer.”

„Varietatea informatiilor.”

„Cel mai mult am apreciat soluțiile expuse în legătură cu nzeb și sustenabilitate.”

„Spectrul larg de tematici.”

„Participantii straini.”

„Diversitatea speakerilor, cu atât mai mult prezența celor internaționali”

„Calitatea informației, elementele de noutate, organizarea in format online.”

„Diversitatea activitatilor si multitudinea de informatii

vizibilitatea in interiorul si in afara UAUIM; foarte utile email-urile zilnice de tip "reminder" aplicate pe tema conferintei”

„Am apreciat numarul mare de invitati si desigur prezentarile lor foarte informative, dar si modul de prezentare care te tinea atent.”

„Diversitatea invitatilor”

„Organizarea foarte bună și diversitatea temelor abordate, precum si prezentarile elocvente si informative. Felicitări!”

„Varietatea invitatilor”

„Diversitatea si aplicabilitatea informatiilor”

„Organizarea foarte buna cu invitati si prelegeri diverse cu subiecte interesante.”

„Opinia internationala.”

„Am apreciat totul deoarece am putut învățat de la fiecare invitat in parte câte ceva nou. Am apreciat faptul ca au fost si invitați străinii.”

„Bogatia de informatii descoperite si efortul de cercetare depus.”

„Tematica conferintei, calitatea subiectelor si prezentarilor”

„Organizarea pe zile tematice a conferinței a fost excelent gândită, iar prezentările selectate au fost la înălțime!”

„Tematicile abordate si mai ales faptul ca a fost un eveniment desfasurat pe mai multe zile.”

„Dorința și necesitatea inovării în cercetarea și studiul Arhitecturii, Urbanismului, Peisagistică, Design, Modelare digitală, Sustenabilitate, SRE eficiente, nZEB, iBRoad ...”

„Am apreciat implicarea și organizarea coordonatorilor, relevanța informațiilor și proiectul în sine, pentru că ne a oferit atâția profesioniști la un loc.”

„Existenta acestui proiect”

„Organizarea si tematica.”

„Cel mai mult am apreciat la acest eveniment, varietatea subiectelor și importanța care li s-a acordat.”

„Modul de comunicare si imagine.”

„Subiectele abordate.”

„Diversitatea si nivelul stiintific ridicat al punctelor de vedere expuse dar si modul sintetic si eficient de derulare a prezentarilor.”

„Am apeciat prezenta invitatilor straini si structurarea evenimentului in formatul de maraton, atat pentru ca s-au putut aborda multe sub teme ale sustenabilitatii mediului construit, cat si pentru ca fiecare vorbitor a avut o alocatie generoasa de timp, fata de alte conferinte, unde lucurile se simt grabite.”

„Cele mai captivante prezentari (din primele 4 zile) au fost, pentru mine, cele sustinute de Daan Van Der Linde - despre inverzirea oraselor, Cerasella Craciun - despre educatie, cercetare si proiectare, Tiberiu Florescu - despre orase inteligente, Thomas Panagopoulos - despre perceptiile partilor interesate, si Andreea Mohonea - despre design biomorfic, biofilic si bionic.

Bineinteles, faptul ca nu a existat taxa de participare a fost minunat, cel putin din perspectiva unui student :)”

„Am apreciat la acest eveniment in primul rand tema proiectului, faptul ca s-a axat pe arhitectura sustenabila si de asemenea, faptul ca a avut invitati si din alte tari sau domenii in legatura cu sustenabilitatea.”

„Diversitatea subiectelor prezentate.”

Ce credeți că ar putea fi îmbunătățit pentru evenimentele viitoare?

„O durata mai mare de prezentare a tuturor subiectelor.”

„Timimg revazut al prezentarilor si un timp mai mare de interactiune.”

„TOTUL A FOST BUN.”

„Crearea unor grupuri care sa pastreze legatura.”

„Eu cred ca din punct de vedere organizatoric, intregul eveniment a fost bine structurat si loial programului prestabilit, lucruri de apreciat si care cred ca ar trebui pastrate in evenimentele viitoare.”

„Sa se mentina aceasta initiativa astfel incat sa fie cat mai dese asemenea evenimente deosebite.”

„Totul a decurs minunat! Aștept cu interes viitoarele evenimente.”

„Calupurile de timp ar putea fi mai permisive, pentru un nivel potrivit de detaliere al fiecarui segment... toate foarte interesante, relevante si mai ales de actualitate.”

„Probabil ca timpul de desfasurare al evenimentului a fost putin cam prea scurt ....Cred ca ar fi mai bine ca viitoarele evenimente sa se desfasoare pe o perioadă putin mai îndelungată astfel încât invitatii sa aiba timp suficient pentru a-si expune toate ideile fara sa fie intrerupti din cauza lipsei de timp.De asemenea cred ca o desfasurare mai îndelungată a evenimentelor combinata cu o perioadă mai scurta de timp la fiecare conferință ne va face sa ne putem pastra o atenție maximă pana la final . ......Felicitări organizatorilor si tuturor speakerilor care au contribuit la buna desfasurare a acestui demers !!!Ma bucur din suflet ca am avut prilejul de a participa la acest eveniment si cu siguranță voi participa si la urmatoarele evenimente care vor avea loc.”

„ustinerea dezvoltarii discutiilor pe temele prezentate”

„Foarte util așa cum a fost.”

„Diseminare și pe Facebook (ca event)”

„Sa fie prevazute si niste pauze, 6h de zoom miercuri in continuu a fost cam mult”

„Salut existența conferinței, felicitări pentru organizare. O idee ar fi poate transformarea ei din conferință într-un format mai interactiv. Oricum, e bine că există și în acest format și că se bucură de succes.”

„Participarea a mai multor invitati straini ce ne pot aduce informatii noi din lumea pe care ei o percep in arhitectura”

„Unele prezentari au tinut mai mult decat era scris in program si nu ca ar fi ceva rau, le-am ascultat cu drag si interes fata de subiecte, insa la orele "trazii" devine destul de obositor sa ramai atent.”

„Poate mai mult timp”

„Poate o viitoare editie ar putea include o parte interactiva, niste probleme actuale, punctuale, din România (sau a unui oraș specific), abordate ca tema de discuție/dezbatere a posibilelor soluții, cu niste invitați la "masa de discutii" si q&a tot la final. Astfel, acestea pot fi si niste puncte de plecare pentru posibile viitoare workshopuri de implementare a unora din solutii.”

„Ora de incepere (pt studenti, ora 16 este inca ocupata de cursuri :) )”

„Unele prezentari au depasit putin programul dar nu a fost o problema, le-am ascultat pana la sfarsit. Pe viitor o organizare a prezentarilor mai scurta.”

„Desfasurarea doar o data le saptamana pentru a putea participa 100%”

„Cred ca la sfârșitul fiecărei întâlniri se putea avea un mic joculeț interactiv pe tema discuțiilor in ziua respectiva”

„Eu as acorda mai multe zile (timp) acestor conferinte.”

„Conferința s-a desfășurat în condiții optime! Felicitări echipei INNOMINCU!”

„Mai multa promovare a evenimentului. Felicitari!”

„O abordare exhaustivă privind materialele tradiționale în Arhitectura românească, aceasta presupunând și testarea și agrementarea lor (piatră, lemn, lut, paie, stuf, pământ bătut), studii de caz, mod de utilizare, etc.”

„Nu cred ca as avea ceva de adaugat pentru a imbunatati, dar as propune o vizibilitate mai mare pentru evenimente.”

„Imbunatatiri e impropriu, sa fie mentinut nivelul in sustinerea cercetarilor actuale la nivel international din acest domeniu”

„Lista speakerilor si ideile care ar mai trebui actualizate si legate de contextul economic si social al tarii.”

„Din păcate, decalarea conferințelor a fost un punct negativ.
modul de organizare - o mai buna diseminare a informatiilor inainte de organizarea evenimentului pentru ca potentialii participanti (speakeri) sa poata fi informati si sa poata actiona, dar si inaintea sau in timpul evenimentului pentru ca potentialul public sa afle informatiile de login
dezvoltarea unor mese rotunde sau sesiuni dedicate de dezbatere pentru subiectele care trezesc un interes deosebit, eventual ca eveniment ulterior.”

„Singurul lucru care mi-a displacut la acest maraton a fost lipsa pauzelor, avand in vedere durata de 3-4 ore a fiecarui grup de prezentari. Cred ca majoritatea celor implicati ar beneficia de pauze de 5-10 minute intre prezentari (dupa sesiunile de Q&A), indiferent daca vor fi in format online sau fizic. Am vazut astfel de pauze practicate in ambele formate si au fost binevenite de fiecare data. _Poti fi mai atent si implicat pana la finalul evenimentului, fara sa fii nevoit sa parasesti sala sau calculatorul in timp ce inca se discuta.”

„Ca si student, mi-a fost greu sa ma pot concentra pe parcursul a toate cele patru ore din conferinta fara pauze. Sunt constienta totusi ca ceilalti participanti nu au avut o problema cu acest lucru.”

„Poate mai multi invitati straini.”

1 octombrie 2021

Conferința se va desfășura online, pe platforma Zoom. Datele de conectare sunt următoarele:

Înscrierile la conferință și obținerea diplomelor de participare se pot face la: https://forms.gle/NaRFACANTAKrFhmF8

Conferința este organizată în cadrul proiectului INNOMINCU, finanțat CNFIS-FDI-2021-0508 și are drept scop stimularea performanțelor în activitățile de cercetare, dezvoltare și inovare, precum și îmbunătățirea abilităților de cercetare ale principalilor actori ai mediului universitar: cadre didactice, cercetători, doctoranzi și studenți. De asemenea, ne propunem stabilirea unor relații de colaborare cu instituții publice și private, în vederea creșterii vizibilității și a prestigiului instituțional la nivel național și internațional.

La eveniment vor conferenția membri ai comunității academice UAUIM, invitați de la universități din Olanda, Portugalia, Spania și Austria și parteneri ai universității noastre.

Înscriere:

Înscrierile pentru participarea la conferință, pentru obținerea link-ului de conectare Zoom și a diplomelor de participare se poate face la:https://forms.gle/NaRFACANTAKrFhmF8 . Conferința se adresează cadrelor didactice, cercetătorilor, doctoranzilor, studenților și profesioniștilor din domeniile arhitecturii, urbanismului, peisagisticii, arhitecturii de interior, construcțiilor, precum și tuturor celor interesați de tematicile conferinței.

Tematicile conferinței:

Ziua 1 - Deschiderea conferinței. Prezentarea proiectului și a partenerilor. Tranziția verde. Studii de caz.

Ziua 2 - Orașele în contextul schimbărilor climatice.

Ziua 3 - Arhitectură sustenabilă.

Ziua 4 - Materiale inovatoare pentru interioare.

Ziua 5 - Eficiența energetică a clădirilor. Concluzii și încheierea lucrărilor.

Program detaliat:

Luni, 4 octombrie, ora 16:00 - Deschiderea conferinței. Prezentarea proiectului și a partenerilor. Tranziția verde. Studii de caz

16:00 - 16:15 - Cuvânt de deschidere - Rector UAUIM, prof.dr.arh. Marian Moiceanu

16:15 - 17:00 - Prezentarea rezultatelor proiectului - echipa INNOMINCU: Lect.dr.urb.peis.dr.șt.mil. Sorina Rusu - Director proiect, Asist.dr.arh. Sonia Raețchi - Asistent de proiect, Prof.dr.arh. emerit Cristina Victoria Ochinciuc, Conf.dr.arh. Cristina Enache, Lect.dr.urb.peis. Ana Opriș, Cercet.șt.dr.arh. Adrian Ibric, Cercet.șt.dr.arh. Maria Boștenaru, Asist.drd.urb.peis. Mara Nicolaescu, Asist.drd.arh. Dragoș Gherghescu, Asist.drd.arh. Irina Scobiola

17:00 - 18:00 - Conf.dr.arh. Simona Munteanu, Prorector pentru probleme de management academic operațional, cercetare și inovare - Cercetarea ca pilon important în dezvoltarea mediului academic

18:00 - 18:15 - Florentina Nanu, reprezentant Urban Landscapes Green Cities Romania - The Dutch-Romanian Partnership for Geener Cities

18:15 - 19:00 - Daan van der Linde (MSc.), Lecturer Regional Development: citizen involvement, Study program: Management of the Living Environment, Van Hall Larenstein University of Applied Sciences, Velp, The Netherlands - Greening the city: examples from The Netherlands

Marti, 5 octombrie, ora 16:00 - Orașele în contextul schimbărilor climatice

16:00 - 16:15 - Cuvânt de deschidere - Conf.dr.arh. Claudiu Runceanu, Decan Facultatea de Urbanism

16:15 - 17:00 - Prof.dr.arh. Cerasella Crăciun - Eco-dezvoltare și Peisaj în educația multidimensională, proiectarea și cercetarea transdisciplinară

17:00 - 17:45 - Prof.dr.arh. Tiberiu Florescu - Smart city - o perspectivă privind viitorul orașelor

17:45 - 18:30 - Conf./CSI (biol.), CSI (geogr.) dr. ecol., dr. geogr., habil. urb. Alexandru-Ionuț Petrișor - Abordări moderne privind cadrul natural în planificarea spațială

18:30 - 19:15 - Conf.dr.arh. Mihaela Hărmănescu - Componenta sustenabilității în proiectele de urbanism și peisagistică. Standardele de peisaj.

19:15 - 20:00 - Landscape Arch. Prof.Dr. Thomas Panagopoulos, member of Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-Being, University of Algarve, Portugal - Stakeholders' perception on Nature-based solutions for climate change adaptation.

Miercuri, 6 octombrie, ora 16:00 - Arhitectură sustenabilă

16:00 - 16:15 - Cuvânt de deschidere - Conf.dr.arh. Horia Moldovan, Decan Facultatea de Arhitectură

16:15 - 17:00 - Prof.dr.arh. emerit Cristina Olga Gociman - Reducerea riscurilor la clădiri în contextul schimbărilor climatice

17:00 - 17:45 - Conf.dr.arh. Marius Voica, invitat în cadrul prelegerii Prof.dr.arh. Anca Mitrache - Educația pentru mediul construit și componenta sustenabilității în proiectele de arhitectură

17:45 - 18:30 - Prof.dr.arh. emerit Cristina Victoria Ochinciuc - Conceptul dezvoltării durabile în arhitectură și proiectarea integrată

18:30 - 19:15 - Conf.dr.ing. Mihaela Stela Georgescu - Proiectarea unor clădiri de înalta performanta, conformate multicriterial si asigurand maxime conditii de confort si de siguranta, în deplina armonie cu mediul, avand calitati durabile in timp

19:15 - 20:00 - Conf.dr.arh. Zina Macri - Tehnologia habitatului sustenabil

Joi, 7 octombrie, ora 16:00 - Materiale inovatoare pentru interioare

16:00 - 16:15 - Cuvânt de deschidere - Conf.dr.arh. Oana Diaconescu, Decan Facultatea de Arhitectură de Interior

16:15 - 17:00 - Prof.univ.dr.arh. Beatrice Joger - Materialele textile: tehnologie și sustenabilitate

17:00 - 17:45 - Lect.dr.arh. Daniel N. Armenciu - Integrarea criteriilor sustenabilității în arhitectura de interior și design de produs

17:45 - 18:30 - Asist.dr.arh.int. Ana Mohonea - Designul bionic, biomorfic și biofilic în arhitectura de interior

18:30 - 19:15 - Prof.dr. María Rosa Cervera Sarda, University of Alcalá de Henares, Spain - Eco-futuring, design lab.

Vineri, 8 octombrie, ora 16:00 - Eficiența energetică a clădirilor. Concluzii și încheierea lucrărilor

16:00 - 16:45 - Conf.dr. ing. Cătălin Lungu, Universitatea Tehnică de Construcții București - Conceptul nZEB în contextul sustenabilității urbane

16:45 - 17:30 - Șef lucr.dr.ing. Cristiana Croitoru, Universitatea Tehnică de Construcții București, membru în Consiliul Director Cluster pROnZEB - Eficiența energetică și sustenabilitatea mediului construit: apeluri de proiecte

17:30 - 18:15 - Dr. Meinhard Breiling, Coordinator TTL - Technology. Tourism. Landscape, TU Center of Interfaculty Cooperation, Wien - Sustainable networks in teaching and research between UAUIM and TUW

18:15 - 18:45 - Dan Moraru, Administrator ALLBIM NET, Adela Lazăr, Trainer și consultant vânzări ALLBIM NET - Prezentare soft eficiență energetică

18:45 - 19:30 - Discuții și concluzii

Parteneri:

Ordinul Arhitecților din România - filiala București

Uniunea Arhitecților din România

Registrul Urbaniștilor din România

Urban Landscapes Romania

Cluster pROnZEB

Universitatea Tehnică de Construcții București

Invitați:

Van Hall Larenstein University of Applied Sciences, Velp, The Netherlands

University of Algarve, Portugal

University of Alcalá de Henares, Spain

Technical University of Vienna, Austria

Înscriere:

Înscrierile pentru participarea la conferință, pentru obținerea link-ului de conectare Zoom și a diplomelor de participare se pot face la: https://forms.gle/NaRFACANTAKrFhmF8.

Contact:

E-mail: innomincu@gmail.com