Dragi studenți,
Avem plăcerea să vă invităm să vă înscrieți la WORKSHOP-ul susținut în perioada 26-30.09.2022 cu tema:
RE(IN)NOVATING THE WORKSPACE
IN THE ARCHITECTURAL DESIGN STUDIO
- speakeri invitati: lect.dr.arh. Vlad Eftenie, lect.dr.arh. Dragoș Popescu
- organizatori: conf.dr.arh. Magdalena Stănculescu si drd.arh. Alexandru Brătescu
Înscrieti-vă ca să explorăm împreuna o întreagă gamă de activități caracteristice atelierului de proiectare si modul în care este necesară reorganizarea spațială și adaptarea mobilării pentru acestea. Vă invităm să reconstituim, scenografic si cu spirit artistico-teatral, fragmente ale activităților descrise mai jos sau imaginate de voi și să le investigăm într-o nota critică, sub forma unui joc de rol.
Apelul se adreseaza în principal studenților din anii 2-4, numărul de locuri maxim este 25.
Trimiteti un document editabil cu NUME, PRENUME, anul de studii, precum si un paragraf care să motiveze de ce v-ar plăcea să participați alături de noi la acest workshop. În cazul în care vor fi mai multe inscrieri decât numărul de locuri, această scrisoare de intenție va fi importantă la selecție.
INSCRIERI LA ADRESA DE MAIL magda_stanculescu@yahoo.com până pe data de 22.09.2022 ora 14:00
Scopul proiectului din care face parte acest workshop este îmbunătățirea calității activității didactice a UAUIM prin activități de raportare a mediului academic la metode, abordări, tendințe din mediul academic, de cercetare și profesional național și internațional, într-un context deschis. Workshop-ul este realizat în cadrul proiectului Scholarh 2022 (director proiect Anda Sfinteș) și are ca obiectiv principal inventarierea modurilor în care se realizează activitatea în cadrul atelierelor de proiectare de arhitectură și urbanism, compararea si analiza critică a diverselor metode și moduri de lucru, surprinderea tendințelor și ideilor inovatoare de configurare spațială și implicatiile asupra modului de amplasare a dotărilor si a mobilierului.
Tendințele actuale de lucru în atelier aduc laolaltă o serie de moduri de lucru, unele considerate la un moment dat învechite, dar redescoperite, reinventate intr-o nota actuala (machete de lut si ipsos, polistiren), iar altele care țin pasul cu avangarda în domeniul digital de ultima generatie (expozitii virtuale, machete 3D vizualizate cu căști VR, machete imprimate 3D etc).
De asemenea, îndrumarea în atelierul de proiectare pune accentul pe anumite criterii: dezvoltarea unui simț critic constructiv relaționat cu multiple aspecte, creșterea treptată a autonomiei studentului în relația cu îndrumătorul, consultarea potențialilor beneficiari și a comunității în luarea deciziilor relaționate proiectului, adaptarea la modul de lucru în echipe mai largi sau mai restrânse, versus lucrul individual. Se poate vorbi despre o activitate complexă în atelier: de îndrumare si surprindere pas cu pas a evolutiei studentilor prin corecturi individuale repetitive, continuând cu posibilitatea prezentărilor digitale sau fizice, cu planse expuse la panou, pentru marcarea unor momente importante pe parcursul proiectului (corectura cu sustinere in plenul grupei), cu posibilitatea lucrului în echipe mai mari sau mai restranse pe parcursul analizelor multicriteriale relevante in cadrul proiectului, culminand cu jurizarea în care participă întreaga grupă și profesorii indrumatori, împreună cu o serie de alți examinatori.