- Fișa disciplinei:
- SFA-48 Vizualizare de obiect.pdf
- Departament:
- Studiul formei și ambient
- Titulari:
- Obiective:
- O serie de cursuri și lucrări de laborator menite să ilustreze modalitățile fundamentale de descriere și vizualizare a formei cu ajutorul unui program specializat în randare. Sunt parcurse tehnicile uzuale de texturare a suprafetelor, de iluminare și de randare profesionistă, cu concentrarea atenției pe prezentarea unui produs.
- Conținut:
- MODUL 1
1. Introducerea în tematică și familiarizarea cu interfața.
2. Noțiuni primare de modelare și editare.
3. Camere și lumini - noțiuni de bază, setări comune.
4. Materiale. Editorul de materiale, structura unui material. Shadere.
5. Test – un model simplu
MODUL 2
6. Lansarea temei de proiect: prezentarea unui produs. Fiecare student își alege un model la a cărui prezentare va lucra până la sfârșitul semestrului.
7. Lucru la proiect. Import, corectarea modelului, aducerea la scară.
8. Studiul compoziției și studiul luminii. Tehnica ‘three-point lighting system’.
9. Lucru la proiect, cu finalizarea etapei de luminare. Corectură.
10. Texturarea. Materiale uzuale și proprietățile lor.
11. Realizarea coordonatelor de mapare pe obiecte și sub-obiecte.
12. Lucru la proiect, cu finalizarea etapei de texturare. Corectură.
13. Lucru la proiect. Randări de probă și ajustări. Postprocesarea.
14. Predare finală, cu prezentare și evaluare la proiector.
- Metoda de predare:
- Lucru la calculator cu îndrumare si expuneri teoretice cu proiectii de pe calculator.
- Mod de evaluare:
- Media ponderată dintre nota la test (1/4) și cea la proiect (3/4).
Acordarea notei finale este conditionată de participarea la cele 2 corecturi obligatorii.
- Bibliografie minimală:
- Pagina disciplinei: https://stufonote.wixsite.com/cgimincu/vizualizari-de-obiect
Suport Autodesk: http://knowledge.autodesk.com/support
Canalul "Learning 3DS Max" de la Autodesk Learning Channel (pe youtube.com):
https://www.youtube.com/user/3dsMaxHowTos/playlists?view=50&sort=dd&shelf_id=23
http://www.autodesk.com/education/free-software/academic-resource-center
•Jeremy Birn, "Digital Lighting and Rendering", New Riders Pub, 2013
•Michael Brightman, "The SketchUp Workflow for Architecture: Modeling Buildings, Visualizing Design, and Creating Construction Documents with SketchUp Pro and LayOut", Wiley, 2018
•Gordon Grice, "The Art of Architectural Illustration", Rockport Pub, 1996
•Neil Leach "Digital Architecture: Passages Through Hinterlands", Ruairi Glynn, 2009