SFA-38 Management și marketing

Facultatea de Arhitectură de Interior / Mobilier și Amenajări Interioare
anul III, sem 1, 2024-2025 | Curs la alegere | Ore/săptămână: 2C | Credite ECTS: 2
Departament:
Studiul formei și ambient
Titular:
Andreea Ivanciof
Obiective:
Managementul reprezintă procesul de planificare, organizare, coordonare și control al resurselor unei organizații (umane, financiare, materiale, etc.) pentru a atinge obiectivele stabilite.
Marketingul reprezintă ansamblul de activități și strategii utilizate de o companie pentru a identifica nevoile și dorințele consumatorilor, pentru a crea și a promova produse sau servicii care să răspundă acestor nevoi, și pentru a menține relații de valoare cu clienții.
Din colaborarea strategică între cele două funcții esențiale in proiectare se beneficiază de o abordare unitară, care integrează planificarea strategică și execuția tactică, ceea ce poate duce la o creștere a eficienței și a succesului pe termen lung.
Conținut:
1: Introducere în Management

2: Planificarea în Management

3: Organizarea și Structura Organizațională

4: Conducerea și Motivarea Echipei

5: Controlul și Evaluarea Performanței

6. Proiect final: Elaborarea unui plan de managment

7: Introducere în Marketing

8: Cercetarea de Piață

9: Segmentarea Pieței și Poziționarea

10: Strategie de Marketing

11: Marketing Digital

12: Etica în Management și Marketing

13: Studii de Caz și Aplicații Practice

14. Proiect final: Elaborarea unui plan de marketing

Metoda de predare:
Prelegeri teoretice însoțite de materiale ilustrative. Aplicatii practice si Studii de caz, exemple.
Mod de evaluare:
Prezenta si participarea la aplicatiile de la curs -40%
Proiectul Final - 60%
Bibliografie minimală:
David Lieberman – MindReader, Boockzone,
Simon Sinek - Leaders Eat Last
Cris Voss, Tahl Raz- Arta Negocierii, Globo Editura, 2018 editia limba romana
Carmen Dumitrescu: Teorie si practica comunicarii pentru arhitecti si designeri, UAUIM
Harold Linton: Marketing for Architects and Designers
Jamie S. Walters: Marea putere a micii afaceri
Larry C. Farrell: Cum sa devii antreprenor. Dezvolta-ti propria afacere
Mielu Zlate: Leadership și management
Phillip Kotler, Kevin Lane Keller, Mairead Brady, Malcolm Goodman, Torben Hansen: Marketing Management
Robert B. Cialdini, Influence- The Psychology of Persuasion
Observații:
Cursul dezvolta capacitatile antreprenoriale si de implementare ale propriilor proiecte atat in cadrul universitatii cat si pe piata muncii.